گزارش کارسوق هوافضا

 

 

گزارش كارسوق هوا فضا ـ ساخت گلايدر

 

در حالي كه آخرين روزهاي مهر ماه را سپري مي‌كنيم، دبيرستان علامه‌حلي اقدام به برگزاري كارسوقي تحت عنوان ساخت گلايدر نمود.

به طور کلی کارسوقها در دبیرستان علامه حلی برای دانش آموزان پایه اول برنامه ریزی می گردد. کارسوق هوافضا اولین کارسوق سال تحصیلی جدید بود که در آن 22 نفر از دانش آموزان ثبت نام و شرکت کردند.

اين كارسوق دربرگيرنده مطالبي همچون آشنایی با مکانیک پرواز ، آشنایی با هوافضا و عملکرد هواپیما و ساخت گلایدر بود.

كارسوق ساعت 8 صبح روز پنجشنبه با ياد و نام خداوند متعال آغاز گرديد. در ابتدا توضيح كلي توسط آقاي عيني مسئول گروه مکانیک در رابطه با نحوه برگزاري و زمان‌بندي طراحي و ساخت براي دانش‌آموزان ايراد گرديد. سپس آقاي مهندس رنجبر جلسه را با مفاهيمي چون آشنايي با هوا فضا و كاربردهاي آن ادامه دادند. آموزش كار با ابزار و نحوه ساخت گلايدر، از ديگر مراحل كارسوق بود.

پس از استراحتي 30 دقيقه‌اي ، مرحله ساخت كارگاهي آغاز گردید. در این مرحله دانش آموزان می بایست بر مبنای اطلاعاتی که از توضیحات تئوری فراگرفتند ، یک طرح را که به نظرشان بهتر و مناسب تر است را از بین 7 طرح ارائه شده انتخاب کرده و آن را می ساختند. بخش اول این مرحله  تا اذان ظهر ادامه يافت. پس از فريضه الهي نماز و صرف ناهار ، بخش دوم مرحله ساخت ادامه یافت. اين مرحله با مشاركت اولياء جذابيت بيشتري به‌وجود آمد آنها با استفاده از وسایلی که در اختیارشان قرار داده شد گلایدرهای خود را ساختند و در نهايت با بالانس كردن گلايدرها  مرحله  ساخت  به پایان رسید.

در ادامه کارسوق سه مرحله مسابقه برگزار شد که دانش آموزان می بایست بهترین رکورد را ثبت نمایند.

طرح گلایدر ، دقت و نحوه ساخت وطریقه پرواز دادن در انجام پرواز بهتر بسیار موثر بود.

پس از آن و محاسبه امتیازات هر تیم ، مسابقه بین 5 تیم برتر برگزار شد و در نهایت كارسوق با برتري 3  دانش‌آموزان پايان يافت و به نفرات برتر جوایز ارزنده ای تعلق گرفت.

اسامی نفرات برتر:

1-    محمد امین برد پیشه

2-    طاها اصفهانی

3-    سبحان آقایی

 

 

 

 

پژوهشی | کار سوق