برگزاری مرحله مقدماتی (غیر حضوری ) چهارمین دوره مسابقات ماراتن شیمی

 

به لطف خدا و با زحمات بی وقفه دوستان ، امسال نیز توفیق یافتیم تا چهارمین دوره مسابقات ماراتن شیمی را در سطح مدارس استعدادهای درخشان کل کشور برگزار نماییم.

این مسابقات در دو مرحله مقدماتی (غیر حضوری ) و پایانی ( حضوری ) و با شرکت 162 دانش آموز پسر پایه های اول و دوم دبیرستانهای کل کشور برگزار می گردد.

مرحله مقدماتی آن از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 12 بهمن ماه ، همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر آغاز گردید و تا ساعت 15 روز شنبه 14 بهمن ماه ادامه داشت.

در این مرحله سئوالات مسابقه به دو بخش تستی و تشریحی تقسیم بندی شد و دانش آموزان شرکت کننده تا ساعت 12 روز اول مسابقه مهلت داشتند تا پاسخ 20 سئوال تستی را ارسال نمایند و در ادامه تا ساعت 15 روز سوم مسابقه فرصت داشتند تا پاسخ 6 سئوال تشریحی را به دبیرخانه مسابقات ارسال کنند.

مدل سئوالات به گونه ای بود که نه از سبک سئوالات المپیادی و نه از سبک سئوالات کنکور بود و تلاش شده بود تا علاوه بر محک زدن دانسته های شیمی دانش آموزان ، خلاقیت و ابتکار آنها نیز سنجیده شده و شرکت کنندگان در این مسابقه علاوه بر مراجعه به منابع اطلاعاتی متفاوت ، دست به آزمایش و کار پژوهشی نیز بزنند.

قرار است از بین تیمهای شرکت کننده در مرحله مقدماتی ، 25 تیم برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب گردند.

لازم به ذکر است مرحله نهایی در تاریخ 4 اسفند ماه در محل دبیرستان علامه حلی تهران برگزار خواهد شد.

معاونت پژوهشی