جلسه تبیین اصول انتخاب رشته

این برنامه، روز پنجشنبه 22 خرداد برای دانش آموزان پایه اول برگزار شد.

به نام خدا

جلسه انتخاب رشته دانش آموزان سال اول دبیرستان علامه حلی تهران در روز پنجشنبه 22 خردادماه 1393 برگزار گردید.

 

این جلسه ساعت 10صبح با حضور کلیه دانش آموزان پایه و با سخنرانی جناب آقای شوشتری زاده، معاون آموزشی دبیرستان، پیرامون اصول انتخاب رشته موفق، آغاز شد. در ادامه برنامه، آقای دکتر عرفانی مقدم، از اساتید محترم دانشگاههای تهران و تربیت مدرس، سخنان خود را پیرامون رشته علوم تجربی بیان کردند.موضوع سخنرانی دکتر عرفانی مقدم - که سالها قبل مدتی را به عنوان معلم با دبیرستان علامه حلی همکاری داشتند- در ارتباط با رشته تجربی، سر فصل های آموزشی در این رشته و نیم نگاهی به رشته های دانشگاهی قابل انتخاب توسط دانش آموزان رشته تجربی و توانایی های بالقوه و بالفعل دانش آموزان، بود.

در ادامه آقای دکتر سعیدی نیا از فارغ التحصیلان مرکز و مدیر گروه ادبیات دبیرستان، پیرامون رشته انسانی و سرفصل های آموزشی در رشته انسانی و رشته های دانشگاهی قابل انتخاب توسط دانش آموزان رشته انسانی، مواردی را برای دانش آموزان بیان کردند.

آقای دکتر عربیه ، از دبیران با سابقه گروه شیمی دبیرستان نیز سرفصل های مشخص شده در فوق را در ارتباط با رشته ریاضی فیزیک برای دانش آموزان تبیین نمودند.

 سخنران بخش انتهایی همایش آقای فریپور از فارغ التحصیلان و معلمین اسبق دبیرستان بودند که پیرامون بحث داشتن امید و انگیزه درونی و حفظ مستمر آن، همچنین الزام اعتقاد به هدف مشخص شده در زندگی ایراد سخنرانی نمودند.

بعلت کمبود وقت، قرار بر این شد جلسه پرسش و پاسخ بصورت غیر حضوری و از طریق ایمیل پی گیری شود.

لازم به توضیح است که فیلم این برنامه در روز توزیع کارنامه ها جهت اطلاع خانواده های گرامی از مشروح مباحث تقدیم می گردد.