دومین سمینار فیزیک علامه حلی

پوستر دومین سمینار فیزیک علامه حلی

 

 

دومین سمینار فیزیک حلی در سال 92 با عنوان شبیه سازی دینامیک مولکولی در تحلیل سامانه های فیزیکی

توسط مهندس امیر کارگران در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می شود. زمان : سه شنبه 24 اردیبهشت 92 از ساعت 15:30 الی 17:30

 

امیر کارگران  کارشناس ارشد فیزیک، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف بوده و تحقیقات خود را در زمینه فیزیک ماده چگال نرم زیر نظر اساتید راهنمای آن دانشگاه پی گرفته است. سامانه های پیچیده، شبیه سازی و فیزیک محاسباتی از جمله موضوعات کار او بوده است.

چکیده :

سامانه های فیزیکی را می توان به دو شیوه آزمایشگاهی و یا شبیه سازی بررسی کرد. با توجه به قدرت روز افزون پردازش رایانه های امروزی ، شبیه سازی سامانه های فیزیکی کاربرد بسیاری یافته است . یکی از روشهای بسیار قدرتمند و پر کاربرد در این حوزه " روش دینامیک ملکولی " است . در این روش همه اتمهای سامانه فیزیکی و همچنین برهم کنش های بین اتمی مشخص شده ، و بر این اساس می توان سامانه فیزیکی را در زمان محدودی شبیه سازی کرد. در این سخنرانی به توضیح این روش و کاربردهای آن پرداخته و با استفاده از بسته نرم افزاری لمپس به توضیح چند مثال جالب که امروزه در حال بررسی و کاربردی شدن هستند ، می پردازیم.

شبیه سازی ملکولهای آب روی گرافن (ورقه گرافیت) ، شبیه سازی آب درون نانو لوله کربنی و شبیه سازی چگونگی ورود دی . ان . ای (ویروس) به درون پوسته ویروس ، از این جمله اند.

 

 

 

گروه پژوهشی فیزیک