غدیر، اقیانوس بی‌کران

گزارش تصویری برگزاری مراسم عید غدیر خم

گزارش تصویری برگزاری مراسم عید غدیر خم

غدیر، اقیانوس بی‌کرانی است که افق در افق، با آسمان نسبت دارد و موج در موج، هم‌آغوش عرش است. عرش، از آخرین موج‌های غدیر آغاز می‌شود. خوش به حال فرشتگان که هر شامگاه، با سرخی شفق، فوج فوج در زلال بی‌کران غدیر بال می‌شویند و در ساحل سبز غدیر به نماز می‌ایستند!

آدم از بهشت شروع شد و به زمین پیوست و سال‌ها در زمین گشت و گشت؛ با شیون و اندوه. سرانجام، غدیر خم را یافت و از معبر غدیر، دوباره به بهشت بازگشت. در جاذبه این خاکدان سخت، غدیر تنها بال پرواز به سمت بهشت است. دیگر هرچه هست، خاک است، خون است، خاکستر است.

یکصد و بیست و چهار هزار چشمه از ازل تا به ابد جاری گشت و به غدیر پیوست. اینک غدیر، حاصل یکصد و بیست و چهار هزار چشمه زلال رسالت است که موج در موج، عرفان و معرفت را فراراه انسان قرار داده است. پس اگر هنوز ذوق تماشایت هست بیا به کرانه غدیر بایست تا پنجره‌هایی از عرش در برابرت گشوده شود و تو را به تماشای لوح و قلم ببرد.

دانش‌آموزان و همکاران محترم دبیرستان علامه حلی با بر پایی جشن غدیراین روز با عظمت را گرامی داشته و مراسم با شکوهی  با حضور جمع کثیری از دانش‌آموزان و همکاران برپا نمودند.

مراسم عید الله الاکبر پس از اقامه‌ی نماز جماعت با تلاوت قاری محترم آقای مهدی صالح آغاز گردید و سپس  با مداحی و منقبت‌خوانی مداح اهل بیت جناب آقای حیدری  این روز خجسته و تاریخی گرامی داشته شد. در بخش سخنرانی جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج  آقای غیاث از بیانات ارزشمند و شیوای خود حضار محترم را بهره‌مند فرمودند. در پایان مراسم، برنامه‌ی اکرام و تجلیل از سادات محترم و ذریه‌های حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار گردید که گزارش مصور این برنامه به شرح ذیل میباشد.