نخستین همایش دانش آموزی شیمی دبیرستان علامه حلی تهران

نانوفناوری در مقیاس دانش آموزی و صنعتی

 

 

 

 اولین همایش گروه شیمی دبیرستان علامه حلی در سال تحصیلی جدید تلفیقی است از کارگاه و سمینار .

شما در ابتدا آموزش می بینید که با مواد شیمیایی خوراکی چگونه پاستیل بسازید و  خودتان برای ساخت پاستیل دست به کار خواهید شد . و در خاتمه پس از داوری ، به پاستیل های برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت.

در ادامه همایش ، سمیناری تحت عنوان نانو فناوري در مقياس دانش‌آموزي و صنعتي توسط آقاي دكتر بحريني ارائه خواهد گردید .

درباره سمینار :

فناوري نانو واژه‌ايست كلي كه به تمام فناوري‌هاي پيشرفته در عرصه كار با مقياس نانو اطلاق مي‌شود. اين ابعاد در اندازه nm1 تا nm100 است. نانوشيمي نيز يكي از شاخه‌هاي دانش شيمي است كه به بررسي شيمي مواد در مقياس نانومتري مي‌پردازد. اين علم در زمينه‌هايي چون پليمر، رنگ، دارو، خوراك و پوشاك و به‌طور كلي هر آنچه كه به شيمي و مهندسي شيمي مربوط است؛ كاربرد دارد.

درباره سخنران:

آقاي بحريني تحصيلات دانشگاهي خود را با رشته مهندسي شيمي در دانشگاه صنعتي شريف آغاز كردند. پس از پايان مقطع كارشناسي، رشته مهندسي شيمي را در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه اميركبير ادامه دادند. طراحي و شبيه‌سازي برج‌هاي جداسازي ميعانات نفتي را به‌عنوان پايان‌نامه انتخاب كردند.

آقاي بحريني با دبيرستان علامه حلي تهران نيز رابطه نزديكي داشتند. ايشان در سال‌هاي 1380 تا 82 به‌عنوان مدير گروه شيمي در دبيرستان مشغول به فعاليت بودند. برخي از دبيران امروز گروه شيمي از همكاران قديمي آقاي بحريني محسوب مي‌شوند.

ايشان در حال حاضر ضمن تحصيل در مقطع دكتري دانشگاه تهران به‌عنوان مدير صندوق توسعه فناوري نانو در حال خدمت در كشور عزيزمان ايران مي‌باشند. علاق و تخصص آقاي بحريني به مباحث نانو شيمي ما را بدان داشت تا در جلسه‌اي كوتاه پاي صحبت ايشان بنشينيم.

 

علاوه بر دانش آموزان ، اولیای گرامی نیز می توانند در این همایش حضور داشته باشند.

 

زمان همایش : چهارشنبه 17 مهرماه 1392 از ساعت 16 الی  21

محل همایش : دبیرستان علامه حلی تهران

 

توجه 1: ثبت نام دانش آموزبرای شرکت درهمایش کافی است و نیازی به ثبت نام اولیا گرامی وجود ندارد .

توجه 2: با توجه به ظرفیت محدود کارسوق ، دوستانی که به هر دلیلی نتوانسته اند در کارسوق ثبت نام نمایند ، می توانند فقط در سمینار نانو شیمی  که از ساعت 19:15  برگزار می گردد، شرکت نمایند.