" کارآزمون" آزمونی متفاوت در دبیرستان علامه حلی

گزارشی از کارآزمون شیمی- سه شنبه 24 دیماه 92

به نام خدا

 

"کارآزمون"شيمي 1 سال اول، روز سه‌شنبه 24 دي ماه، به‌صورت ايستگاهي و در چهار مرحله برگزار شد. ابتدا همه‌ي دانش‌آموزان با دريافت برگه‌ي راهنما با مراحل برگزاري آزمون و ترتيب ايستگاه‌ها آشنا شدند. سپس كليه‌ي دانش‌آموزان يك آزمون تشريحي با پاسخ كوتاه به‌مدت 10 دقيقه را برگزار كردند كه اين مرحله آنها را برای ورود به مراحل بعدی "کارآزمون" آماده میکرد. سپس دانش‌آموزان به سه گروه كلي تقسيم شدند و در سه ايستگاه، به‌صورت چرخشي ادامه‌ي آزمون را برگزار كردند.

I) ايستگاه نمايش فيلم:در اين مرحله، يك فيلم به‌عنوان تست و نمونه و سه فيلم شامل سوالات درك مطلبي پخش شد كه دانش‌آموزان پس از مشاهده‌ي فيلم‌ها، پاسخ‌هاي تحليلي خود را در پاسخنامه مکتوب میکردند.

II) ايستگاه آزمايشگاهي:دانش آموزان با حضور در 6 آزمايشگاه، دو آزمايش «شناسايي اسيد و باز» و «نقطه جوش» را با ابزار ساده‌ي آزمايشگاهي برگزار كردند كه نمونه‌هاي مجهول هر دانش‌آموز، با كدهاي متفاوت و مشخص‌شده در اختيار آنها قرار گرفت.

III) ايستگاه آزمون كتبي:اين مرحله، شامل سه سوال تحليلي ـ مفهومي از مفاهيم آموزش داده شده، در طي ترم بود که به‌صورت كتبي برگزار شد.

برگزاری این "کارآزمون" برای 333 دانش آموز پایه اول کاری بود که با برنامه ریزی گروه شیمی دبیرستان علامه حلی انجام گردید که در اینجا لازم است از تلاشهای فراوان همکاران محترم گروه شیمی قدردانی نماییم.