گزارش دومین مرحله داوری پروژه‌های سی‌ودومین سمینار علوم و فنون

به نام او

گزارش دومین مرحله از داوری سمینار سی و دوّم:

ساعت هفت صبح پنجشنبه 9 مهر ماه بود که همه اعضای ستاد دانش آموزی سمینار سی و دوم در مدرسه حضور داشتند . ستادیها که حالا یه انرژی مضاعفی داشتند و مصمم تر از قبل بودند ، روز قبل(چهارشنبه) تا دیر وقت با کمک عوامل اجرایی مدرسه اکثر فضاهای مورد نیاز برای داوری را آماده کرده بودند. البته یکی دو تا  از مکان های داوری هنوز آماده نشده بود. پس خودشان آستین بالا زدند و مکان های باقی مانده را آماده کردند.

ساعت عدد 7:45 را نشان می داد و آماده سازی ها هنوز ادامه داشت و این برای اعضا ستاد خیلی نگران کننده بود.چون ساعت 8 افتتاحیه ی داوری آغاز میشد و تا آن موقع باید کار ها تمام میشد.

پس از کمی صحبت بچه ها به این نتیجه رسیدند که دو دسته شوند.دسته ای به آماده سازی مکان ها مامور شدند و دسته ای دیگر به هماهنگی کار های افتتاحیه.

تمامی آماده سازی ها با کار های ریز و درشت و جزئی اش(من جمله نصب زمان های داوری و قوانین و توضیع برگه های داوری در مکان های داوری) را ساعت 8:30 به اتمام رساندند.و مکان های تعیین شده برای داوری ها کاملا آماده بود.

برنامه افتاحیه هم با کمی تاخیر و البته کمی تغییر در برنامه آغاز شد .در برنامه افتتاحیه پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ، دبیر علمی سمینار در مورد روند داوری دوم و همچنین فرصت اندک باقی مانده  تا داوری سوم صحبت کرد و موارد مورد نیاز و اهداف داوری سوم را شرح داد. همچنین نحوه قراردادن گزارش پروژه ها روی سایت دبیرستان را به پروژه دارها آموزش داد.

بعد از آن مجری برنامه توضیحاتی در مورد معافیت ها داد و ذکر کرد که بدون وجود گزارش کار هیچ معافیتی صادر نمی شود.

در ادامه برنامه دو نفر از بچه هایی که پروژه Helli Sparker (جرقه زن حلی) را که پروژه ای برای معرفی پروژه ها به اولیا و اعلام نیاز وسایل و امکانات مورد نیازشان به آنها است را  انجام داده بودند طرح خود را  ارائه دادند و قرار شد بچه ها برای عضویت به سایت hellisparker.irمراجعه نمایند.  

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه که کاملا دانش آموزی برگزار شد ، داوری تمامی پروژه ها به طور میانگین با یک ربع تاخیر آغاز شدند.


همه داورها از اساتیدی انتخاب شده بودند که در مدرسه درس نمی دادند و هیچ آشنایی با دانش آموزان و طرحهایشان نداشتند. مدرک اکثر داوران کارشناسی ارشد و دکتری بود . دلیل این انتخاب هم این بود که بچه ها با یک مدل داوری واقعی شبیه آنچه در جشنواره خوارزمی و مسابقات دیگر اتفاق می افتد آشنا شوند .

علی رغم انتظار بچه ها و مسئولین مرکز ، تعداد انگشت شماری از اولیا برای بازدید به مرکز آمدند. البته با وجود تعداد اندک آنها هرکدام  را یک لیدر همراهی می کرد و اطلاعاتی که برای بازدید نیاز داشتند در اختیار آنها قرار میگرفت.

پذیرایی ، نماز و نهار از دیگر برنامه های داوری بود و در نهایت در ساعت 16 تمامی داوریها پایان پذیرفت.

در مجموع 161 دانش آموز در داوری حضور داشتند که  تعداد 87 طرح داوری گردید.

به امید موفقیت روز افزون بچه های پژوهشگر مرکز

 

 

 

 

 

پژوهشی | سمینار علوم و فنون