گزارش همایش دانش آموزان پژوهشگر

اولین همایش دانش آموزان پژوهشگر پایه دوم در تاریخ پنج شنبه 10 مهر برگزار گردید

برگزاری هر همایشی نیاز به هماهنگی های بیشماری دارد. علی الخصوص همایشی که در اولین روزهای سال تحصیلی شکل می گیرد و قرار است سنگ بنایی باشد تا سی و یکمین سمینار علوم و فنون هر چه پرشکوه تربرگزار شود.

هماهنگیهای اولیه در اواخر شهریور ماه اتفاق افتاد و کارها از همان اولین روز مهر ماه شروع شد. از طراحی بنرهای بزرگ گروهها که به صورت مجزا اسامی هر پروژه و طراحان آن را در بر می گرفت ، گرفته تا اطلاع رسانی در سایت و طراحی و توزیع دعوت نامه ها و ارسال پیام کوتاه به اولیا و اطلاع رسانی به دبیران و مسئولان گروههای ده گانه پژوهشی همه و همه  به امید حضور پرشور بچه ها برنامه ریزی و اجرا گردید. 

نمونه هایی از بنر گروهها

هماهنگی گروهها و مسئولان و همکاران شاغل در بخش پژوهشی از مهمترین ملزومات برگزاری یک همایش خوب است . به همین منظور جلسه ای مفصل با حضور مدیریت مرکز ، مدیر داخلی و معاونت پژوهشی با مسئولین گروهها و متصدیان کارگاهها و آزمایشگاهها در روز چهارشنبه 9 مهر ماه از ساعت 17 تا 19 برگزارگردید که ضمن بیان اهداف مرکز از برگزاری همایش و توقعات از همکاران ، آنان نیز مشکلات پیش رو را مطرح کرده و تصمیمات خوبی جهت رفع نواقص گرفته شد.  

 


هماهنگی دانش آموزی و مشارکت دانش آموزان بهترین اتفاق برای برگزاری یک همایش اختیاری دانش آموزی است.  جلسات هماهنگی با داوطلبین عضویت در ستاد سی و یکمین سمینار علوم و فنون که 16 نفر بودند در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برگزار گردید و بچه ها نگرانیهای خود را مطرح کردند  و برای بهتر برگزار شدن همایش ایده های جالبی ذکر کردند که یکی از این ایده ها که رای آورد تهیه طومار بود. 

پنجشنبه 10 مهرماه . اینجا سالن آمفی تئاتر مرکز است . همایش آغاز شده است و دانش آموزان مشغول گوش دادن به سخنان آقای رضوی مدیر مرکز هستند. از همان ساعات اولیه صبح بچه ها یکی یکی و گروه گروه وارد مدرسه شدند و منتظر بودند تا همایش آغاز شود. هنوز خیلیها نیامده بودند. ولی برنامه شروع شد. آن خیلیها تا آخر برنامه هم نیامده اند و هنوز هم نیامده اند. شاید نیستند؟

بودن در دبیرستان علامه حلی مختصات خاص خودش را دارد . باید باشی...  نمی شود که نباشی و اسم خودت را هم بگذاری سمپادی.........

یا باید المپیادی باشی . یا پژوهشی کار . یا شاید هم که بخواهی رتبه تک رقمی کنکور باشی. .. برای همه اینها امکانات هست. ولی نه به زور و اجبار .تو خودت باید راه خودت را پیدا کنی. راهی که به آینده ات ختم می شود. کسی هولت نمی دهد. اگر نخواستی ، خوب نخواه . تقصیرخودت است که در بهترین دبیرستان کشور نیستی . سعی کن باشی.و لذت ببری از بودنت.

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دانش آموز محمد علی کشاورز آغاز گردید. در ادامه برنامه آقای عمویی معاونت پژوهشی مرکز سخنان خود را ایراد کردند. و سپس مدیر مرکز ، جناب آقای رضوی با بچه ها صحبت کردند.

بعد از برنامه آمفی تئاتر و پذیرایی ، پژوهشگران به گروههای پژوهشی خود مراجعه کردند و فعالیت بر روی پروژه های خود را با کمک دبیران راهنمای خود ادامه دادند. لازم به ذکر است که بچه ها از تابستان بر روی پروژه های خود فعالیت می کنند.

دبیران گروهها هم در کمال حوصله و از صمیم قلب بچه ها را برای پیشبرد پروژه ها یشان یاری دادند.

 

د

حالا وقت آن فرا رسیده بود که بچه های ستاد ایده خود را عملی کنند. طوماری با عنوان "این سمینار منه" تهیه شد و بچه ها شروع کردند به امضا کردن. پس از بچه ها نوبت همکاران بود. مدیر مرکز و معاون پژوهشی و ناظم ها و تعدادی از دبیران زیر این طومار یادگاری را امضا کردند........

این سمینار منه:.....................................................

 

 

 

ح

حالا به پایان همایش رسیده بودیم. ......

همایشی که 15 روز برای برگزاری خوبش کار بی وقفه انجام شد. . .

خیلیها استفاده کردند و عده ای هنوز سر در گمند....

و این اتفاق هر هفته پنج شنبه ها ادامه دارد.............

به امید سمینار خوب سی و یکم............................