افتخاری دیگر برای خانواده بزرگ علامه حلی تهران

کسب مقام دوم جهانی در مسابقات بین المللی دانشگاه قبرس توسط شهاب ضرغامی و حمیدرضا قربانیان

بنام خدا

در زمستان 1391 دانشگاه  Midel East Technical University    اطلاعیه ای مبنی بر مسابقه ای بین المللی پروژه (IPC) صادر کرد . این مسابقه در بین دانشگاهها و دبیرستانه های کشورهای جهان با هدف نگاه نیروهای جوان به مسائل محیط زیست و با شعار green brains    برگزارشد. تعدادی مقاله ازچندین کشور  ارسال گردید که در نتیجه ی داوری غیابی 5 مقاله  پذیرفته شده و به مرحله ی نهایی راه یافت.

یکی از این 5 مقاله برگزیده ، مقاله ی از ایران از تیم دونفره ی دبیرستان علامه حلی تهران بود که توسط آقایان شهاب ضرغامی و حمیدرضا قربانیان با عنوان بازیافت نقره از باتری ساعت تهیه شده بود. این مقاله حاصل دو سال تلاش دانش آموزان با نظارت آقای مهندس صفوی در زمینه ی یافتن یک روش اقتصادی به منظور جدایش فلز نقره از باتری های ساعت مصرف شده بود که یکی از عوامل آلودگی زیست محیطی محسوب می شوند.

در مهر ماه 1392 این مسابقه در دانشگاه METUدر شهر نیکوزیای کشور قبرس شمالی برگزار شد. هیئت داوران از اساتید رشته های مرتبط و از دانشگاه های معتبر ترکیه و قبرس انتخاب شده بودند. دانش آموزان دبیرستان علامه حلی تهران توانستند مقام دوم را در این مسابقات کسب نمایند و جایزه ی نقدی به همراه لوح یادبود را در مراسم اختتامیه دریافت نمودند.