پایۀ‌دهم(ورودی‌ها)| دربارۀ المپیاد

کلیات نحوۀ ورود به رده‌ب (المپیادی‌های حلی به اسم "رده‌ب" شناخته می‌شوند) به شرح زیر می‌باشد. برگرفته از وبلاگِ رده‌ب (وبلاگِ رسمیِ المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران)

اردوی آشنایی با رشته‌های المپیاد و آزمون ورودی برای تمامی داوطلبین از 17 تیرماهِ 1396 به مدت دوهفته برگزار می‌گردد.

دانش‌آموزانی که داوطلب شرکت در دورۀ المپیاد دبیرستان هستند، از 17 تیرماه به مدت دو هفته، ابتدا در اردوی آشنایی شرکت می‌کنند و در نهایت می‌بایست در آزمون ورودی المپیاد شرکت کنند. بعد از آزمون حدوداً 90 نفر دانش‌آموز در 6 رشته گزینش خواهند شد و در نهایت در انتهای تابستان حدود 60 نفر، با برگزاری آزمون‌های نهایی، انتخاب می‌شوند.

دانش‌آموزان عزیز، دقت کنند که برنامۀ پر فشاری(امکان حضور 7 روز در هفته!) در طی تابستان خواهند داشت. پس برای رده‌ب‌ای شدن باید بیشترین تلاش ممکن رو در زمان برگزاری کلاس‌ها انجام دهید.

حضور تمام دانش‌آموزانی که در فرم ثبت‌ اطلاعات فردی جهت حضور در المپیاد اعلام آمادگی کرده‌اند و همچنین کسانی که در فرم ثبت‌نام اعلام آمادگی نکرده اما علاقه‌مند به حضور هستند دراردوی آشنایی الزامی می‌باشد.

در ضمن این برنامه مختص دانش‌آموزان عزیز می‌باشد و برنامه جداگانه‌ای جهت اطلاع رسانی‌های بیشتر به اولیاء محترم در نظر گرفته شده است و در آینده به اطلاع خواهد رسید.

در زیر تعدادی منابع برای مطالعه پیشنهادی برای آمادگی بیشتر در آزمون ورودی قرار گرفته که البته خواندن این منابع اجباری نمی‌باشد.

منابع آزمون ورودی پایۀ دهم رده‌ب – تیرماهِ 1396

ریاضی

کتاب محافل ریاضی(ترجمۀ مهرداد مسافر)، در حد تورق کتاب

فیزیک

فیزیک‌بی‌فیزیک – انتشارات نقش و نگار – بخش اول(فیزیک)، در حد تورق کتاب

کامپیوتر

سایت کدفورسز – کتاب چه‌گونه بدون شمارش بشماریم – فصل شمارش ترکیبیات علیپور

شیمی

فصل اول کتاب شیمی سال دهم

نجوم

نجوم دینامیکی نشر دانشگاهی صفحۀ 20 تا 50 – فصل سینماتیک کتاب فیزیک‌پایه

زیست‌شناسی

مطالعۀ فایل PDFقرار گرفته

در مورد رشتۀ کامپیوتر: راهنمای عضویت و استفاده از کدفورسز رو که لینک آن در ذیل قرار گرفته را مطالعه کنید. برای آمادگی بیشتر آزمون ورودی، تلاش کنید، تعدادی از سؤالاتِ سایت را حل کنید و البته بهتر که کد سؤالات هم بزنید. سؤال‌ها در problemsetهستند.

لینک

توضیحات: دستورالعمل نحوه‌ی کار با سایت کدفورسز

دریافت
توضیحات: فصل 1 و 2 کتاب چگونه بدون شمارش، بشماریم (حتمن کتاب رو بخرید.)

 

 


توضیحات: دریافت فایل پی دی اف منابع تکمیلی المپیاد زیست شناسی

توضیحات: دریافت ویدیوی تکمیلی المپیاد زیست‌شناسی

این دو منبع صرفا جهت مطالعۀ بیشتر بوده و برای بخش تشریحی آزمون‌ها مناسب می‌باشند.

 - - - - - - - - - -

یادآوری مهم از نحوۀ برگزاری کلاس‌های رده‌ب:

کلاس‌های رده‌ب (المپیاد) دبیرستان علامه حلی تهران، از امسال برای دهمی‌ها هم به صورت متمرکز برگزار می‌شود و رده‌ب‌ای‌ها در قالب 2 تا کلاس درسی از مهرماه در دبیرستان حضور خواهند داشت. برنامۀ از  مهر ماه به بعد شامل 4 روز کلاسِ المپیاد و 3 روز کلاس درسی در ترم 1 و 5 روز کلاسِ المپیاد و 2 روز درسی در ترم دوم برگزار خواهد شد. به‌خاطر فشردگی برنامه تعدادی از درس‌هارا می‌بایست در تابستان شروع کرده و برای همین تابستان هم مانند ترم یک، 7 روز هفته را به مدّت 6 هفته در مدرسه حضور خواهید داشت.

شروع دورۀ تابستانی المپیاد از 17 تیر ماه می‌باشد ولی دو هفتۀ ابتدایی دهمی‌ها اختصاص به آشنایی و آزمون ورودی و البته ثبت‌نام نفرات برگزیده خواهد داشت.

نکته نهایی اینکه دو هفته پایانی شهریور هم هیچ برنامه‌ای نخواهید داشت.

موفق باشید.