رده ب و کنکور

عملکرد دانش‌آموزان المپیادی در کنکورهای سراسری همواره راضیکننده و قابل دفاع بوده است. این دسته از دانش‌آموزان به واسطة فراگیری رشتة تخصصی خود در بالاترین سطح آموزشی ممکن و عمیق شدن دانش و افزایش قدرت تحلیلشان، در کنار توانایی مطالعة زیاد و صرف وقت بهینه برای دروس خود؛ عملکرد درخشانی را در سال کنکور از خود نشان می‌دهند.

در حقیقت با این که این دانش‌آموزان درسال دهم و یازدهم زمان کمتری را  نسبت به دیگران برای کنکور و تست اختصاص داده‌اند، اما با توجه به توانایی‌های گفته شده و کسب ویژگی‌های ممتاز در قباس با دیگران، می‌توانند به راحتی بر مساله‌ی کمبود وقت فائق آیند و نتایج ئرخور توجهی را کسب نمایند.

مستقل از کسب مدال یا عدم توفیق در آن، نتایج کنکور این دسته از دانش‌آموزان به خوبی گویای توانایی این عزیزان در آزمون سراسری کنکور میباشد.

لازم به توضیح است که نحوه‌ی اعمال سهمیه‌ی مدال المپیاد در کنکور سراسری به این گونه است:

- دارندگان مدال طلای کشوری از آزمون سراسری کنکور معاف بوده و پس از اعلام نتایج کنکور با مراجعه به باشگاه دانش‌پژوهان جوان و اعلام رشته‌ی مورد نظر خود، در همان رشته‌ی دانشگاهی پذیرفته می‌شئند.

- دارندگان مدال‌های نقره و برنز کشوری به شرط کسب 80 درصد تراز آخرین نفر پذیرفته شده در هر رشته‌ی دانشگاهی امکان ثبت‌نام در آن رشته را دارا می‌باشند. البته به واسطه‌ی محدودیت‌های ظرفیتی برخی رشته‌ها؛ این قانون گاها به طور کامل اجرا نمی‌شود و برخی داوطلبان علیرغم داشتن شرایط لازم، از انتخاب رشته‌ی مورد نظر خود بازمی‌مانند. دارندگان مدال‌های نقره و برنز، پس از شرکت در کنکور سراسری و اعلام نتایج انتخاب رشته، 3 اولویت رشته را به باشگاه دانش‌پژوهان اعلام می‌دارند تا پس از بررسی‌های لازم از سوی سازمان سنجش؛ سهمیه‌ی مدال‌ها اعمال شود.

 

در ادامه نتایج عملکرد رده ب‌ای‌ها در سه سال اخیر را مشاهده می‌نمایید:

(لازم به ذکر است که رویه‌ی رده ب در انتخاب و گزینش نهایی دانش‌آموزان، وضعیت آموزشی آن‌ها از حیث نمرات کسب‌شده و فعالیت‌های کلاسی آن‌هاست. اما در مواردی بنا به اصرار و درخواست دانش‌آموزان، پس از اخذ تعهدهای لازم، رده ب نسبت به نتایج آموزشی دانش‌آموز سلب مسئولیت نموده و اولیا؛ تمام مسئولیت‌های ناشی از ادامه‌ی حضور در رده ب را شخصا عهده‌دار می‌شوند. لذا با این شرایط، نتایج آموزشی این دسته از دانش‌آموزان در آمار عملکردی رده ب گزارش نمی‌شود. اما در جداول زیر عملکرد آن دسته از دانش‌آموزان نیز گزارش گردیده است.)